• يکشنبه ٢٩ مرداد ١٤٠٢-١٣:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٣٧٤
امانی در گزارش محله‌گردی «علی‌آباد جنوبی»:10-171

رسیدگی به معضل دکل‌های برق محله/ ترمیم خدمت‌رسانی به مجتمع‌های مسکونی

عضو شورای شهر تهران در گزارش محله گردی علی آباد جنوبی، بر معضلاتی همچون دکل های برق محله، امنیت و روشنایی بوستان ها، خدمت رسانی به مجتمع های مسکونی، سرانه آموزشی محله، تعیین تکلیف املاک و کانیو کردن نهرهای آب یکی از خیابان های این محله تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر، به قرائت گزارش محله‌گردی‌ از محله «علی‌آباد جنوبی» پرداخت و گفت: منطقه 16 شهرداری تهران از مناطق جنوب شرقی و با وسعت 1651 هکتار معروف به دارالشهدای دانش‌آموزی تهران است که بیش از 1100 شهید دانش آموز از این منطقه در دوران دفاع مقدس اعزام شدند و جان عزیزشان را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و کشور کردند. در سرانه دانش آموزی کشور این منطقه از نظر تعداد شهدا اول است و به برخی از دبیرستان‌هایش عنوان شهیدستان دادند. 
او ادامه داد: منطقه 16 یک سابقه ارزشی و انقلابی این گونه دارد. منطقه، شش ناحیه و 9 محله دارد که ناحیه پنج آن دو محله دارد که یکی علی آباد و دیگری تختی یا شهرک شهید بهشتی است. کل ناحیه حدود ۴۸ هزار نفر جمعیت دارد؛ اما در این ناحیه 52 شهرک محصور و غیرمحصور داریم که شاید در 123 ناحیه شهرداری کم نظیر است و کمتر ناحیه‌ای داریم که این تعداد شهرک آن هم عمدتاً از دهه 60 و بعضا قبل از انقلاب ایجاد شدند. 70 شهید دفاع مقدس دارد و شهیدان سرفراز دستواره هم از این محله اند‌که یاد و خاطره شان را گرامی می‌داریم. 
امانی اضافه کرد: شش حسینیه و 13 مسجد دارد و نشان می‌دهد که یک منطقه مذهبی اصیل و با سابقه تاریخی قابل توجهی است. از نظر سرانه‌های فضای سبز به نظر خوب است و حدود 13 متر سرانه فضای سبز ناحیه و محله است و هفت بوستان دارد؛ ولی بوستان‌های محله مثل اکثر بوستان های محله‌ای که تاکنون رفتم به دلایلی مردم نمی‌توانند خوب از آنها استفاده کنند که یکی دکل‌های فشار برق است و برخی‌ها در ورود به این بوستان ها احتیاط می‌کنند و می‌گویند این دکل‌ها برای سلامتی‌شان ضرر دارد. 
او‌ گفت: این دکل‌های برق 67 هکتار را در مناطق 16 و 20 تحت تاثیر خود قرار دادند و سابقه‌اش طولانی است. دلیل دومی که از بوستان‌های خوب این محله مثل بوستان پهلوانان یا بازیافت سابق مردم خوب نمی‌توانند استفاده کنند؛ عدم امنیت است به دلیل اتراق و پرسه زدن معتادین متجاهر و کارتن خواب‌ها. بچه‌هایی که در آنجا اسکیت بازی می‌کنند علاوه بر این که مربی در کنارشان است تک تک مادرانشان هم هستند و دلیلش این است که می گویند نمی‌توانند امنیت بچه هایشان را در این بوستان تضمین کنند به خاطر معتادان و کارتن خواب‌ها که مرتبا در آنجا تردد دارند. 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در این بوستان دو مشکل دیگر هم وجود دارد که یکی ورود موتورسواران با سرعت زیاد و دیگری عدم روشنایی در شب است، ادامه داد: در حوزه سرانه آموزشی تعدادی مدرسه خوب دارد ولی دو دبیرستان بزرگ با ظرفیت 1600 دانش آموز دو سال است که توقیف شده و از آموزش و پرورش خلع ید شدند و مأمن و پناهگاه معتادان و کارتن خواب‌ها شده و همه پنجره‌هایش را جدا کرده و برده‌اند و داخل ساختمان پر از نخاله، زباله و وسایلی است که شب‌ها با خود به آنجا می‌برند. 
امانی گفت: معتمدین محله طی این مدت پیگیری کردند که به شکلی مالک را راضی کنند؛ با این که این مکان را از آموزش و پرورش گرفته و دو سال است که رها کرده، اشکالی نداشت اگر علی رغم این که از مرجع قضایی حکم گرفته که اینجا متعلق به اوست 1600 دانش آموز همچنان در اینجا ادامه تحصیل می‌دادند و مردم این منطقه که از لحاظ مالی ضعیف‌اند مجبور نشوند بچه‌هایشان را به مدارس بیرون از این محله ببرند و در مدرسه‌های خصوصی با قیمت‌های بالا ثبت نام کنند. اما این دو دبیرستان همچنان تعطیل است و از آموزش و پرورش تهران خواهش می کنم‌این موضوع را پیگیری کند. 
عضو شورای شهر با بیان اینکه در زمینه نگهداشت وضعیت مناسب نیست، گفت: البته عوامل شهرداری و کارکنان ناحیه زحمت می‌کشند. بحث نظافت شهر چرخه معیوبی پیدا کرده است؛ مثل سطل‌های زباله مستهلک و رها شده، انباشت زباله در اطراف مخازن، آلوده بودن مخازن، شیرابه‌های اطراف مخازن و جولان موش‌ها در سطح جوی‌ها. 
امانی افزود: دو شهرک در آنجا معضل دارند که یکی مجتمع مسکونی آسمان است که از دهه 70 یک اختلاف قدیمی با شهرداری دارند. یک زمین رها شده کنار شهرک آسمان است که شهرداری دوره قبل دور آت را دیوار کشیده اما حالا به مخزن زباله و شب‌ها هم محل تردد و اتراق معتادین تبدیل شده است و کسانی که در طبقات بالا زندگی می‌کنند صحنه‌های بدی می‌بینند. دیگری شهرک كوكاكولا است که مردم در این مجتمع 4000 متر مربع فضای سبز ساختند اما می‌گویند نه آب داریم که آب بدهیم و نه نیروی تخصصی داریم و شهرداری می‌گوید شما مجتمع هستید و نمی توانم به شما کمک کنم. نگهداشت فضای سبز بعضی از مجتمع‌ها نیاز به توجه شهرداری دارد و اگر توجه نکنیم از بین می‌رود.  
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این محله مشکل سرانه بهداشتی و درمانی دارد، تاکید کرد: کلینیک سلیم در آنجا ساخته شده که به قدری مراجعه کننده دارد که کلینیک پیاده رو را محل نصب صندلی کرده و کسانی که می‌خواهند وارد کلینیک شوند در اینجا می‌نشینند و مردم و مغازه داران اطراف معترضند که راهشان را سد کرده و محل ترافیک شده و موتور و ماشین پارک می‌شود و باید شهرداری منطقه هم برای سامان‌دهی کلینیک و هم اطراف آن برنامه‌ای پیش‌بینی کند. 
او با اشاره به محله‌ای به نام فهیم آباد در علی‌آباد جنوبی گفت: در دوره گذشته املاک مردم در این منطقه تملک شده و قرار بوده شهرداری در آنجا طرحی اجرا کند که طرح کم‌لم‌یکن شده اما املاک مردم از طرح خارج نشده و بعضی از این املاک که خریداری شده تخریب شده و محل ناامن و یک فضای بی‌دفاع شهری شده است. شهرداری هم که بر روی املاک باقی مانده قیمت‌گذاری می‌کند با قیمت کارشناسی است و مردم می‌گویند با این قیمت نمی‌توانیم حتی جایی را در تهران برای ادامه زندگی اجاره کنیم و این مشکلی است که در آنجا وجود دارد. 
امانی ادامه داد: زمین بزرگی به مساحت ۱۳هزار متر مربع با کاربری بهداشتی و درمانی وجود دارد که در مرکز محله قرار دارد و اخیرا یک نفر این زمین را با همین کاربری خریده و به دنبال این است که این کاربری را  تغییر دهد. قبلا در اینجا طرح بیمارستان 400 تخت خوابی پیش‌بینی شده و مالک آن را عوض کرده و گفته یک مرکز بهداشت می سازم و می‌خواهم در کنارش خانه هایی با متراژ 35 تا 50 متر ارزان قیمت بسازم و طرحش را به منطقه داده و به سازمان نوسازی رفته و اینجا عملا بلاتکلیف مانده و مردم معترضند به این که در کنار این همه مجتمع مسکونی دوباره در آنجا ساخت و ساز کنند؛ اصرار دارند که طرح بیمارستان ادامه پیدا کند. 
او گفت: همزمان زمینی در حد فاصله خیابان شهید دستواره و علی تبار است که کارهایش در دوره آقای روحانی انجام شده و قرار بوده به یک بوستان تبدیل شود و خواهش مردم این بود که کار این بوستان هم به سرعت انجام شود که ظاهرا اعمال ماده 9 و شروع کار عملیاتی نیاز دارد. همچنین شهرداری منطقه عکس یک شهید را نقاشی کرده ولی ظاهرا خانم نقاش در نقاشی اشتباهی کرده و به بازدید پدر این شهید عزیز رفتم که می گفت این عکس پسر من نیست. 
امانی در پایان گزارش، خواسته‌های مردم را به طور خلاصه قرائت کرد و‌گفت: خواسته های مردم عبارتند از آرام‌سازی، تأمین امنیت و روشنایی بوستان‌ها به ویژه بوستان پهلوانان، تعیین تکلیف دکل‌های برق عبوری از محله، توجه به مجتمع‌های مسکونی مخصوصاً مجتمع آسمان و کوکاکولا و حل مشکلات‌شان، تسریع در احداث زمینی به عنوان بوستان، تعیین تکلیف املاک محله فهیم آباد، تعیین تکلیف دو دبیرستان، کانیو کردن نهرهای خیابان شهید صالحی، آرام‌سازی ترافیک و سرعت خودروها در تقاطع خیابان شهید صالحی و شهید پیران‌ده.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: